HTML

Strč prst skrz krk

It's the little differences. I mean, they got the same shit over there that we got here, but it's just – it's just there it's a little different.

Friss topikok

  • Apacsek67: Hát sok érdekes információt találtam és a cseh konyhát lefitymáló cikk ellenére, hál'istennek soka... (2012.05.01. 12:40) A cseh konyháról
  • Maisie MacKenzie: Ez a tény befolyásolja Horvátország Úniós tagságát? videa.hu/videok/vicces/bud-light-reklam-haj-p... (2010.09.10. 11:07) Győzelem! Európában végleg cseh a Budweiser
  • Rwindx: nah hol válaszom? (2010.07.21. 16:55) Nečas lecseszni készül Orbánt
  • creativevulture: Ja es meg...a blogot elvezettel olvasom miota ratalaltam, kar hogy nincsenek posztok gyakrabban. E... (2010.07.08. 23:50) TOP 3 cseh reklám ever
  • Holnap Kapitány: A Pozsonyi Nagydíj holnapkapitany.blog.hu Holnap Kapitány -- Mesék egy elképzelt Magyarországról (2010.06.14. 15:45) Pozsonyba érkezett a prágai gyors

Linkblog

TOP 3 cseh reklám ever

2010.07.08. 18:06 :: A Kárpátok Ostora

  Ne legyenek illúzióink: egy reklámblokk a cseh TV-csatornákon éppoly idegesítő, mint bárhol másutt a világon, unalmas, liftzenével súlyosbított vizuális hulladékok követik egymást, ráadásul, ha lekapcsoljuk a hangot, jó eséllyel nem tudjuk megkülönböztetni egy lengyel, szlovák vagy román reklámblokktól, mert a multik minimum regionálisan ugyanazt a szemetet használják.

 Szerencsére azonban vannak üdítő kívételek, szórakoztató és ötletes, sőt zseniális reklámok, melyeken az ember elgyönyörködik, vagy éppen halálra röhögi magát, miközben ellenállhatatlan vágy ébred benne a termék iránt. 

Ahogy végignéztem az elmúlt évtized cseh reklámkínálatát, a legjobbakban két közös pontot találtam (bár sajnos sok remek reklámot ki kellett hagynom, mert csak a cseh nézők számára érthetőek, mint pl. a Kofola reklámjai):

1. A megrendelő nem multi, sőt, a top háromból kettő: a szerencsejátékban utazó Sazka és a sörös Budvar, (Kóka-Bokros irgalmazz!), ÁLLAMI tulajdonban van!

2. Az ügynökség vagy kicsi és független, vagy éppen in-house produkcióról van szó.

Következzenek hát a nyertesek, egyszemélyes zsűrim véleménye szerint.

A HARMADIK: Mattoni

A reklám értékét egyáltalán nem csökketi, hogy az ügynökség olasz (mint a megrendelő marketingigazgató is) és a rendező német: cseh a helyszín (Karlovy Vary), a modell (Hana Soukupová) és az autó (Tatra T87). Sajnos, az alapötletet - a szupermodell teste körül örvénylő vízruhát - egy brazil cipőreklámból lopták, de ettől még a film gyönyörű, az ötlet pedig végre méltó felhasználásra került.

 

A MÁSODIK: Sazka

 A szerencsejáték-reklám általában hálás téma, a Sportka nevű lottójátékra pedig különösen vicces filmek születtek. Az ötlet a bugyutaságig egyszerű (az emberek szerte a világon keresik a szerencseszámukat, nekünk itt a Sportka), viszont pár sztereotípiát felhasználva sikerült szórakoztató reklámokat csinálni belőle. Ügynökség nem kellett hozzá, nemzetközi meg pláne nem. Elég volt hozzá egy ügyes rendező.

A MINDENTVIVŐ: Budvar

A két csehofil angol tirpák, Bob és Dave jó ideig volt a Budvar reklámfigurája. A filmek zseniálisan elegyítik a nemzeti büszkeséget, az öniróniát és a hagyományos sörös témákat: a csöcsöket és a focit (illetve jéghokit). A cég állami, az ügynökség helyi (a Kofolát feltámasztó Kaspen), a kampány zseniális. Íme egy bestof.

 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://cseszko.blog.hu/api/trackback/id/tr782138999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.07.08. 22:25:04

hát én igazából egyiktől se ájultam el...

leginkább a bugyuta, és a sok hűhó semmiért jutottak róla eszembe...

balazsman 2010.07.08. 22:37:04

az első klasszikusan ostoba, "CGI pótolja a sztorit" jellegű szpot, a 2 Sazka kicsit erőltetett, de végül is elmegy (bár nem kifejezetten jók), az utolsó pedig - ez tényleg TV-re szánték? :o
esetleg egy webes kampányban el tudnám képzelni, de ezzekkel a nyelvezettel, meg ostoba szexista szöveggel már nem TV-re való, még késő este sem. primitív, egész egyszerűen.

creativevulture 2010.07.08. 23:41:46

Szerintem, ha jo tv reklamokrol beszelunk akkor nezzetek meg ezt, tavaly a Golden Drum fodijasa volt. Szerintem zsenialis...

creativevulture.wordpress.com/2009/10/22/golden-drum-winner-ads-2009/

Kicsit off, de ez pedig az egyik legerosebb allasfoglalas (es a legviccesebb is) amit az utobbi idoben lattam. Holesoviceben lottem tavaly a DOX elott...

creativevulture.wordpress.com/2009/09/27/political-protest-in-prague-2009/

creativevulture 2010.07.08. 23:46:33

Ja, es meg annyit, hogy a cseh az egyik legkreativabb nepseg amivel valaha talalkoztam, a reklamok, amiket belinkeltel bocs de nem kifejezetten a legerosebbek...
Kulonben, a blogot elvezettel olvasom, miota felfedeztem...

creativevulture 2010.07.08. 23:50:59

Ja es meg...a blogot elvezettel olvasom miota ratalaltam, kar hogy nincsenek posztok gyakrabban.
Ez a poszt szerintem egy kicsit melletrafalt, a cseh az egyik legkreativabb nepseg akikkel valaha talalkoztam es pont aa a gond, hogy az altalad belinkelt reklamok nem igazan tamasztjak ezt ala...
süti beállítások módosítása